Geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna

Proponowani kandydaci na promotorów

  • Przestrzenne zróżnicowanie procesów demograficznych (starzenie się ludności, depopulacja, przyrost naturalny)
  • Kierunki i natężenie migracji do miejskich obszarów funkcjonalnych
  • Drugie przejście demograficzne
  • Etapy rozwoju procesów urbanizacyjnych (suburbanizacja, reurbanizacja)
  • Rozwój małych miast w Polsce i na świecie
  • Struktura użytkowania i własności gruntów miejskich
  • Zróżnicowanie funkcjonalno-przestrzenne miast
  • Smart city
  • Rozwój i funkcjonowanie przestrzeni turystycznej miast
  • Geografia pracy, zwłaszcza: procesy tranzycji na rynek pracy absolwentów uczelni wyższych
  • Funkcjonowanie człowieka na rynku pracy w różnych regionach Polski i świata i w zmieniających się warunkach społeczno-polityczno-gospodarczych
  • Typizacje zawodowe i ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy w wybranych regionach świata; uwarunkowania
  • Edukacyjnego rynku pracy w Polsce i na świecie
  • Badania dotyczące koncepcji oraz optymalizacji kształcenia geograficznego na poziomie szkolnym oraz akademickim, w tym przede wszystkim: tutoring w edukacji geograficznej
  • Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
  • Praca z uczniem/studentem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Specyfika karier zawodowych nauczycieli geografii
  • Efektywność nowych metod i strategii nauczania-uczenia się
  • Innowacje metodologiczne w geografii społecznej, głównie z zakresu: metod i technik społecznych badań jakościowych
  • Metody analizy jakościowych danych pierwotnych oraz wtórnych
  • Geografia społeczno-ekonomiczna w zakresie: przyrodniczych i kulturowych uwarunkowań turystyki
  • Badania przestrzeni turystycznej, krajobrazu turystycznego i krajobrazu kulturowego

Pozostałe dyscypliny

Scroll to Top
Skip to content